Moje projekty


od tego wszystko się zaczęło

14 - Ilość wszystkich projektów

Chronologicznie Od najstarszego

Początki Na tych projektach stawiałem pierwsze kroki

Gra kółko i krzyżyk demo

Gra kółko i krzyżyk


HTML, CSS, Javascript

Jest to mój pierwszy projekt poza mało poważnymi stronkami wykonanymi na potrzeby szkolne. Zaczynałem wtedy zabawę z Javascript.

Zagraj Github
Game of Life Johna Conwaya demo

Game of Life Johna Conwaya


HTML, CSS, Javascript

Mój drugi projekt. Robiłem go razem z kolegą. Jest to implementacja "Gry w życie" Johna Conwaya w JavaScriptcie. Ciężko nazwać to grą, ale było to ciekawe doświadczenie jak dla początkujących programistów :slightly_smiling_face:.

Zagraj Github
Zwierciadła i soczewki demo

Zwierciadła i soczewki


HTML, CSS, Javascript

Aplikacja symulującą rysowanie odbić w zwierciadłach i soczewkach. Projekt szkolny na fizykę wykonany z kolegą. Wymagało trochę myślenia :slightly_smiling_face: Bardzo podobał mi się proces tworzenia tej aplikacji. Było to ciekawe doświadczenie na początku przygody z programowaniem.

Zobacz Github
Animacja - ASCII art demo

Animacja - ASCII art


HTML, CSS, Javascript

Animacja dzięki której wygrałem konkurs świąteczny (100zł na książkę :joy:) zorganizowany przez Forum Pasja Informatyki. Zajęła 1 miejsce z 72 głosami (drugie miało 35). Celem konkursu było wykonanie animacji znaków ASCII o tematyce świątecznej w dowolnej technologii.

Zobacz Github

Rok 2017 Pierwsze projekty

Blog devcave.pl demo

Blog devcave.pl


Jekyll, HTML, CSS, Javascript, Boostrap, JQuery, Npm

Czyli ten blog, który powstał dzięki inicjatywie DajSiePoznac2017. Blog działa na Jekyllu. Przepisałem niemal od zera jeden z początkowych motywów, więc 90% wyglądu i funkcjonalności stworzyłem sam.

Github
Jaki-jezyk-programowania.pl demo

Jaki-jezyk-programowania.pl


HTML, CSS, Javascript (ES6), Boostrap, JQuery, Webpack, Npm

Strona internetowa skierowana dla początkujących programistów, która ma na celu pomoc w wyborze technologii do danego zastosowania. Poza tym można tam znaleźć opisy technologii, statystyki języków, polecane książki i videokursy programistyczne.

Zobacz Github
Remake retro gry Tank1990/Battle City demo

Remake retro gry Tank1990/Battle City


Phaser, Javascript(ES6)

Gra tworzona jako odskocznia od typowych projektów. Remake znanej gry, pewnie każdy grał w dzieciństwie. Nie jest dokończony, zatrzymałem się na podstawowych elementach mechaniki gry (bez leveli, różnych czołgów i zbierania ulepszeń). Było to ciekawe doświadczenie, może kiedyś do tego wrócę :slightly_smiling_face:.

Zagraj Github
Aplikacja do zarządzania

Aplikacja do zarządzania "todo" listami


Java, Servlet, JSP, JSTL, Spring, Hibernate, Maven, JUnit, Mockito, Tomcat

Aplikacja która rozwijałem w celu nauki Javy i jej technologii. Obecnie oferuję system logowania/rejestracji oraz podstawowe funkcjonalności CRUD na "todo" listach. Całość jest zabezpieczona przy użyciu Spring Security.

Github
Scraper statystyk języków programowania demo

Scraper statystyk języków programowania


Java, Jsoup, Json smart, Apache Commons, Logback

Narzędzie, które zbiera statystyki dla poszczególnych języków programowania na potrzeby mojej strony jaki-jezyk-programowania.pl. Obecnie zbiera dane z Github, Meetup.com, StackOverflow, Tiobe INDEX, Spectrum ranking oraz z Wikipedii (najnowsze wersje języków). Wszystko ląduje do pliku JSON, z które poźniej czytane są dane przez moją stronę.

Projekt został przepisany całkowicie na Kotlin - stats-scraper. Tej wersji już nie używam.

Github
You Shall Not Pass demo

You Shall Not Pass


JavaScript, HTML, CSS

Mini gierka, którą robiłem na potrzeby konkursu Gynvael's Winter GameDev Challenge 2017. Największym wyzwaniem było umieszczenie gry w pojedynczym pliku html (włącznie z grafikami w base64 - wszystko musiało być zapisane tekstowo w tym pliku) oraz zmieszczeniu się w 20KB - bo takie były zasady. Wygrałem dzięki niej 50$. Gra nie jest jakoś super grywalna, ale jestem zadowolony, że udało mi się coś takiego sklecić w 20KB. Przed zagraniem polecam przeczytać readme na GitHubie.

Zagraj Github

Rok 2018 Już dostałem pierwszą pracę, ale znalazło się trochę czasu na projekty do szuflady :slightly_smiling_face:

Stepify demo

Stepify


Angular 6, TypeScript, Java, Spring Boot, Lombok, Gradle

Aplikacja do ustalania swoich celów, którą tworzyłem podczas nauki Angulara. Rozdzieliłem tu całkowicie frontend i backend. Backend ma osobne repozytorium - stepify-server. Frontend komunikuje się z backendem przez REST api.

Github
Scraper statystyk języków programowania demo

Scraper statystyk języków programowania


Kotlin, Jsoup, Klaxon, Apache Commons, Logback, Junit 5, Mockk, AssertJ, Gradle

Zrefactoryzowane i całkowicie przepisane na Kotlin narzędzie, które wcześniej napisałem w czystej Javie. Służy do (scrapowania) statystyk dla poszczególnych języków programowania na potrzeby mojej strony jaki-jezyk-programowania.pl. Obecnie zbiera dane z Github, Meetup.com, StackOverflow, Tiobe INDEX, Spectrum ranking oraz z Wikipedii (najnowsze wersje języków). Dzieje się to wielowątkowo i całość trwa ok. 9s. Wszystko ląduje do pliku JSON, z którego później czytane są dane przez moją stronę. Narzędzie odpalam mniej więcej raz na miesiąc.

Github
Narzędzie do publikowania postów demo

Narzędzie do publikowania postów


Kotlin, Selenium, JCommander, Gradle

Narzędzie to całkowicie automatyzuje publikowanie postów na tego bloga. Składa się to na zbudowanie bloga przy pomocy Jekylla, wrzucenie zmian na GitHub Pages, zrobieniu screenshota nagłówka posta, zapisanie go na pulpicie i otworzenie dla mnie strony bloga na facebooku, tak bym mógł już tylko dodać link, pobraną grafikę i ewentualnie opis posta.

Github

Rok 2019 Ostatni projekt. Od tego czasu skupiłem się na pracy i innych aktywnościach :slightly_smiling_face:

Kindle editor demo

Kindle editor


Kotlin, SpringBoot, WebSocket, Gradle

Nieco egzotyczna aplikacja webowa do własnego użytku. Dużo rzeczy robię na komputerze, dlatego chciałem wyeliminować chociaż jedną rzecz - pisanie postów na bloga. Chciałem do tego wykorzystać ekran czytnika Kindle, ale nie widziałem gotowego rozwiązania, z którego mógłbym skorzystać. Zbudowałem więc prostą aplikację wykorzystującą WebSocket, do współdzielenia tekstu w dwóch różnych przeglądarkach. Jako serwer aplikacji wykorzystałem RaspberryPi. Działa to tak, że na malince startuje aplikacja w przeglądarce, podpinam klawiaturę i tu bez ekranu korzystam z klawiatury. Każde użycie klawisza skutkuje rozprowadzeniem go do innych przeglądarek z otwartą aplikacją dzięki WebSocket. W Kindle również odpalam tę aplikację w przeglądarce i widzę wszystko co piszę. Całość ładnie się synchronizuje, a tekst jest również zapisywany do pliku. Obsłużyłem autoscroll, a nawet zaznaczanie tekstu, więc edytowanie go jest całkiem wygodne. Oczywiście występuje lekkie opóźnienie, głównie ze względu na ekran E-Ink, ale nie przeszkadza to aż tak bardzo.

Github